De' Owner


Nursyaza Fareha Razali
19 y/old
Married With Md Masdir Mastan Since 7Sept 2013.. Hate my blog? click Here


ヅNur Syaza Farehaヅ(ღˇ◡ˇ)~♥
Monday 18 August 2014 • 14:45 • 0 Sweet hearts

Assalamualaikum semua...sihat ker.??semoga sahabat semua berada dlm keadaa sihat sjahtera bersama keluarga tersayang..:)

Harini..aku nak cerita sikit lh psal perkahwinan aku dgn suami aku...dah 11bulan dah kami kahwin...tak lama lagi dah masuk setahun dah..hehehe...happy lah..hihihi..ok..setiap pasangan yg dah bernikah..pasti menginginkan cahaya mata kan...ok..cerita aku mcm ni.....

Masa hari nikah aku 7/9/2013...aku period...so..opkos lah lepas beberapa hari kawin tu aku subur kan...tau tak korang mcm mna nak tahu masa subur korang..??bagi yg TTC..korang kena tau mcm mna nak kira masa subur korang lah yer..:)so,...nak dijadikan cerita...sebelum kahwin..period aku tersangatlah regular yer...so...beberapa minggu lepas kahwin..nak masuk sebulan berkahwin...aku missed period 3hari jer pon..terus aku ingat aku pregnant..haha...perasan jer aku...thennn...aku try lah test urin..negatiff..hahaha...after cek upt tu..mlm tu aku dah period..hha..kecewaa lah.,.belum rezeki lagii..so..lepas dari pengalaman sbulan kahwin tu aku missed period..aku agak2 maybe sbb perubahan hormon lah kan ..so..lepas dari tu..kalau aku ah missed period 3-6 hari jer aku dah tak peduli..hehe..so..masuk 5 bulan aku berkahwin..Aku sekali lagi di uji missed period..kali ni agak lama...so...aku kebetulan sembelit..husband bawa aku gi klinik goverment..so..dah test kencing..doctor cek..negatif..sedih..haha..so kena bagi ubatlah oleh doctor ubat bagi buang air besar..so..lepas seminggu dari itu..aku masih blum period..so..aku test lah urin pakai pregnant test sendiri kat rumah...tunggu punya tunggu...brapa minit lepastu..aku tgok hasil ujian tu..Positif...mcm tak percaya..aku bagi tgok husband aku...dia pun mcm tak percayalah kn..sbb aku whatsapp jer dia sbb aku dan dia kan kahwin jarak jauh..haha...stiap hujung minggu jer kot aku dan dia jumpa...haha..so..balik jer dia dr kampung dia terus tanya aku terus pasal pregnant test tu ..so the result is positif la...then..plan nak g klinik lah kononnya hari isnin nanti tu sekali nak buat buku klinik..then..pada hari ahad subuh tu..aku decide nak test lagi urine nak pastikan lah preggy or not..masa sambut urine tu..tup tup ada fresh blood kuar ikut urine..then..xjadi lh nak test..lepas dah tgok mcm tu..hati dah rasa sebak semacam..then..pagi2 perut rasa lain mcm..pinggang belalang sakit tak terkata..kat miss v tu sakit mcm ada jer nak kluar..husband masa tu xtau lagi..dia kat bawah nak mandi katanya..so..aku gagahkan diri push sekuat hati bagi kuar..then..kluarlah segumpal daging yg sudah menjadi sedikit demi sedikit..airmata ni jatuh tgok segunpal daging tu..Ya Allah..kebetulan husband dtg..tgok aku dah dgn darah2..dia pun sedih tgok..xpelah..dugaan kan..so..kami terima dgn hati terbuka..yg buat aku rasa geli hati sikit tu keluarga aku xtau aku pregnant..tau tau jer dah keguguran..hihi..its ok..even susah nak terima..tp..tu semua dugaan dari Allah..selepas dari tu..aku period lah mcm biasanya dan mengharap akan ada lagi yg akan lekat nanti..hihi...


Post a Comment


0 comment(s)
Written By:Nursyaza Fareha.Thanks for reading this Post.

Lovely Fellas

Tips Tricks And Tutorials

Chatting Here


Leave your Footprints HERE..
Do not use HARSH words here..
Do not Spamming any ADS or LINKS here..
Do Leave your comment here if you Follow me so i can Follow up you..:)
Please Be Nice :)
Contact Me

Contact me at...
: Nur Syaza Fareha(Chajo)
: @nursyazafareha
: Nursyazafareha
: nursyaza_fareha94
: nursyazafareha@ymail.com
: nursyazafareha
Follow & Like Sini





The Past


  • Puasa Bersama Suami
  • Cake ! I Adore you..:)
  • Resepi Macaroons :)
  • December Giveaway by Fatin Diana
  • Mohon Maaf utk semua sahabat Blogger..:(
  • Thanks and Sorry Dear Fellas..
  • I'll Follow Up You Guys :)
  • One Month Oredy
  • Mini Giveaway EkaTikah Craft
  • Sekitar Majlis Pertunangan

  • Klik @ Sedekah Sini


    Blog Archive




    Credit Section

    Template By: Her
    Base code: Her
    Some stuff:
    Fully Edited By: Nursyaza Fareha